
A Munch terjeszkedik: beolvad Románia legnagyobb ételmentő platformja

A Munch, a magyar fejlesztésű élelmiszermentő platform újabb mérföldkőhöz érkezett, miután beolvasztja Románia legnagyobb ételmentő szolgáltatását, a Bonappot. Az összeolvadásnak köszönhetően már négy országban – Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában és Romániában – működik a Munch, és hamarosan további délkelet-európai piacokra is beléphet.
Az egyesülés révén a Munch és a Bonapp közel 6000 partnerrel és 3,5 millió felhasználóval működhet együtt a régióban, így még hatékonyabbá válhat az élelmiszermentés. A két platform integrálása már elkezdődött, és várhatóan március elejére a közös alkalmazás is elérhető lesz a román piacon.
Miért fontos ez az egyesülés?
A Munch tavaly több mint 1,8 millió csomagot mentett meg globálisan, és az új partnerrel való egyesülésnek, valamint a további terjeszkedésnek köszönhetően az idén ennek többszörösét tervezik elérni. A növekedés hatására olyan nemzetközi láncok is csatlakoznak a platformhoz, mint a Domino’s Pizza és a DM, így a felhasználók még szélesebb körben férhetnek hozzá kedvezményes élelmiszerekhez.
A vállalat szerint a Munch és a Bonapp közös forgalma akár 14-szeresére is nőhet a következő évben a Munch Romania jelenlegi teljesítményéhez képest. Bár az akvizíció pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra, annyit elárultak, hogy nem klasszikus pénzbeli tranzakcióról, hanem egyesülésről van szó, és a Bonapp alapítói a Munch társalapítóiként folytatják a közös munkát.
Nemzetközi terjeszkedés és jövőbeli tervek
A Munch 2023-ban közel 1,5 milliárd forintos forgalmat bonyolított Magyarországon, és a vállalat folytatja dinamikus növekedését belföldön és nemzetközi szinten egyaránt. Jelenleg közel 100 csapattag dolgozik a platform operációjában, és a nemzetközi piacok bővítésével további létszámbővítés is várható.
Az egyesülés mellett a Munch a következő hónapokban további délkelet-európai országokban tervezi megkezdeni működését, így hamarosan Bulgáriában, Horvátországban, Görögországban, Szerbiában és Szlovéniában is megjelenhet a szolgáltatás.
A Munch sikertörténete
A Munch-öt 2020-ban négy fiatal alapította, azzal a céllal, hogy az éttermek, pékségek, boltok és szállodák kedvezményesen értékesíthessék az el nem adott, de még jó minőségű ételeket, ezzel csökkentve az élelmiszerpazarlást. A vállalat azóta dinamikus fejlődésen ment keresztül, 2022-ben beolvadt a cseh Nesnězeno, 2023 tavaszán pedig megkezdte működését Szlovákiában, majd később Romániában is.
A vállalat munkáját számos díjjal ismerték el, többek között elnyerte az „Év Fenntartható Vállalkozása” címet, valamint a Magyarország legnagyobb élelmiszeripari kiállításán, az OMÉK-on az „Élelmiszerpazarlás megelőzéséért Díjat” is.
A Munch folyamatos bővülése azt mutatja, hogy az ételmentés egyre nagyobb szerepet kap a fenntarthatóság terén, és a régióban egyre többen nyitottak arra, hogy környezettudatos módon csökkentsék az élelmiszer-pazarlást. Az új piacok bevonásával a vállalat még nagyobb hatást gyakorolhat az élelmiszermentés terén – így a következő években még több országban válhat elérhetővé ez a fenntartható megoldás.
További cikkek a témában: