Válassza az Oldal lehetőséget

A napi rutintól a sikeres infotermékig

A napi rutintól a sikeres infotermékig

Belefáradtál a napi rutinba, végeláthatatlan a munkahelyen töltött idő, a babakocsi ringása vagy a szőnyegen ücsörögve legózás közben jutnak eszedbe a legjobb ötletek. Ismerős az érzés? Aztán egyszer csak kipattan a fejedből egy termék ötlete, ami hasznos, online elérhető, könnyen megvalósítható, hosszú távon jövedelmező bevételi forrás. Csak Google- barátunk segítsége kell, és már meg is valósíthatod az álmodat!

 

Valóban mindenben segít az internet?

Videókészítés, honlapterv, webshop, kereső-optimalizálás, közösségi média kezelése, dizájn, tagsági rendszer, hírlevél, automatizálás kialakítása… Valahol ezen a ponton vesznek el a legjobb ötletek. A terv ugyan kiváló, keresett infotermék lehetne, de a megvalósítás, legtöbb esetben egy másik szakma. Már a nagyszüleink is tudták nagyon bölcsen – internet nélkül –, hogy a suszter maradjon a kaptafánál. Vagyis: ha kitalálsz egy nagyszerű, online értékesíthető terméket, sokkal célravezetőbb, és költséghatékonyabb, ha az értékesítési felület létrehozását profi webes szakemberre bízod.

 

Egy online tanfolyam és a webdizájner találkozása

Nelli álma egy online tanfolyam volt, ami videós leckék sorozatával segíti a kismamákat és az anyukákat. A nagyon ambiciózusnak tűnő tervről 2023 decemberében egyeztettünk először. Beszélgetésünk végére mindketten tudtuk, hogy ez az álom már kettőnké, közösen fogjuk megvalósítani. Nelli úgy döntött, hogy a honlap struktúráját, a tartalmi elemek megjelenésének kidolgozását, a keresőbarát szakmai kifejezések megkeresését inkább szakemberre bízza. Így ő elmélyülhetett a tartalomgyártásban.

 

Amikor a kirakó darabjai a helyükre kerülnek

Mindketten izgatottan és lelkesen kezdtünk az egyeztetett feladatok megvalósításához. Nelli videót készített, kísérőszöveget írt, vállalkozói oldalról készítette elő az anyagot. Ezalatt én törekedtem arra, hogy az oldal megnyitása, a címsorok pár másodpercnyi áttekintése (szkennelése), olyan élményt nyújtson a leendő felhasználónak, hogy maradjon, ismerkedjen tovább a tartalmakkal, vagyis: „a pozitív első benyomás” ne engedje továbblépni! A felhasználóbarát megjelenítés, a személyre szabott „megszólítás”, a logikus menüpontokkal támogatott, gyorsan átlátható navigáció, a professzionális és automatikus számlázási rendszer, mind azt a célt szolgálják, hogy a látogatók könnyen megtalálják, amit keresnek. Ha ezekhez társul a gyors betöltési sebesség, mobilbarát verzió működése, akkor közelítünk a honlap sikeres működéséhez. Amikor ezek a puzzledarabok a helyükre kerülnek, a vizuális és szöveges elemek meggyőzően bemutatják a terméket, biztosan tudják motiválni az oldallátogatókat a vásárlásra.

 

Nézzük meg, mit főztünk! Avagy, a puding próbája…

Februárt mutatott a naptár, amikor mindketten elkészültünk egyeztetett feladatainkkal.

Nagy gondot fordítottunk arra, hogy a honlap aktiválása előtt alaposan teszteljük a vásárlási folyamatot, hogy minden funkció hibátlanul működjön. Kipróbáltuk a különböző fizetési módokat és ellenőriztük a tranzakciók sikeres lezárulását.

Az e-mail-rendszerek ellenőrzése során biztosítottuk, hogy minden vásárlás után a megfelelő értesítések és visszaigazolások eljussanak a vásárlókhoz. Ez növeli ugyanis a felhasználói élményt és az elégedettséget.

A tanulói fiókok áttekintése során megbizonyosodtunk arról, hogy minden felület jól látható és könnyen használható. Az egyszerű navigációnak és az átláthatóságnak – ahogyan terveztük is – kulcsfontosságú szerepet szántunk. Fittmummynelly pre- és posztnatális programja indulásra készen állt.

 

A napi rutintól a sikeres infotermékig

 

Start, akciók, kommunikáció a követőkkel

Nelli március elejére, nőnapra tervezte a honlap aktiválását. Az ezt megelőző hetekben aktívan kommunikált a követőivel, hogy felkeltse érdeklődésüket. A közösségi médiában közzétett posztok és hírlevelek mind hozzájárultak a sikeres induláshoz. Ezek tartalmához, felépítéséhez is tudtam tanácsokat adni, szakmai praktikákat javasolni.

Mi mással kezdhettünk volna, mint egy különleges akcióval, amely vonzó ajánlatot kínált a vásárlóknak. Ez jelentősen növelte az oldal felfedezőinek létszámát, az eredményes üzletkötések számát. A nőnapi indulás sikeres volt. Az első hetekben számottevő mennyiségű vásárlás történt, pozitív visszajelzéseket kaptunk. Ez az irányvonal azóta is változatlan.

A honlap elkészítésének munkadíja körülbelül egy hónap alatt megtérült. Ez kiemelkedő eredmény, ami igazolja, hogy a gondos tervezés és a felhasználóbarát kivitelezés után megtérül a befektetett energia, anyagi ráfordítás.

 

Google? Mesterséges intelligencia? Szakember?

Mindegyiknek van létjogosultsága, ha jól mérlegelünk, mielőtt valamelyik mellett döntünk. Ez az esetleírás egy kezdő vállalkozó és egy szakember közös útját mutatja be egy álom születésétől a megvalósításig. Nelli biztosan mindenre talált volna megoldást, segítő leírást, videót a világhálón. Az viszont nem garantálható, hogy ezeket úgy tudta volna használni, hogy három hónap alatt egy sikeres, a felhasználók szempontjából kiválóan működő webshop tulajdonosa lehet. Hallgassunk a bölcsekre: suszter a kaptafánál…

 

Fischer Zsófia
webdesigner

A szerzőről

TűsarkakON

A TűsarkakON magazin 2021 őszén indult a korábbi "A nagybetűs Nő" folytatásaként. Küldetése egy békés sziget megvalósítása azoknak a nőknek, akik szeretnék a hagyományos értékrendeket a mai modern világgal ötvözni igazi, nagybetűs Nőként és keresik a válaszokat, hogyan lehet mindezt megvalósítani.

Nézd meg ezt is!

Programajánló