
Rekordot döntött a Budapest Central European Fashion Week – Hatezren vettek részt a jubileumi eseményen

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) 15. alkalommal tért vissza a fővárosba, és minden eddiginél nagyobb érdeklődés övezte. A február 10-16. között zajló esemény rekordszámú, hatezer látogatót vonzott, és 13 országból érkeztek nemzetközi újságírók, divatszakértők és forgalmazók, hogy felfedezzék a közép-európai divatélet friss tehetségeit és meghatározó márkáit.
A régió legnagyobb divateseménye
A Budapest Central European Fashion Week az elmúlt években a térség vezető divateseményévé nőtte ki magát, amely híd szerepet tölt be a hazai és nemzetközi divatvilág között. 50 divatmárka mutatta be legújabb, 2025-ös őszi-téli kollekcióját, köztük 27 magyar és 20 nemzetközi tervező vonultatta fel szettjeit a kifutókon.
A BCEFW nemcsak egy divatesemény, hanem a régió kreatíviparának kiemelt platformja is. Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója és miniszteri biztosa így foglalta össze a rendezvény jelentőségét:
„Látva az elmúlt 15 szezon folyamatos fejlődését, úgy gondolom, hogy a BCEFW elérte kezdeti célját, a régió vezető divatipari eseményévé vált, amely hidat képez a hazai és globális divatvilág között. Ez pedig az egész kreatívipar számára lehetőségeket tud teremteni a jövőben.”
Nemzetközi együttműködések és feltörekvő tehetségek
A BCEFW egyik kiemelt célja a közép-európai divatszcéna összekapcsolása, ezért a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) stratégiai partnerségeket kötött a környező országok divatheteit szervező ügynökségekkel. Ennek eredményeként a kifutókon cseh, szlovák, szerb, szlovén, román és lengyel tervezők munkái is bemutatkoztak, folyamatos teltház mellett.
Az esemény nemcsak a nagy neveknek, hanem a feltörekvő tehetségeknek is teret adott. A magyar divat jövőjének támogatására 11 szakképzési intézmény és egyetem mintegy 160 hallgatója kapott lehetőséget arra, hogy a rendezvényen betekintést nyerjen a szakma gyakorlati oldalába.
A divatipar jövője Budapesten épül
A BCEFW 15. szezonja egyértelműen bizonyította, hogy Budapest ma már a nemzetközi divatélet térképén is megkerülhetetlen szereplő. A látogatói rekordok, a növekvő nemzetközi jelenlét és az új generáció bevonása azt mutatja, hogy a fővárosban nemcsak a divat, hanem a kreatívipar egésze is egyre erősebb alapokon áll.
További cikkek a témában: