Válassza az Oldal lehetőséget

Stresszoldás természetesen: 10 tipp a nyugalmasabb mindennapokért

Stresszoldás természetesen: 10 tipp a nyugalmasabb mindennapokért

A stresszt nem tudjuk teljesen elkerülni, feloldani viszont egyenesen kötelező. Vajon milyen módszerekhez nyúlhatunk, ha a a célunk?

Akárhol, akármilyen körülmények között is éljünk, teljesen stresszmentes élet nem létezik. A tartós azonban testileg-lelkileg megbetegít, ezért jó, ha a rendszeres stresszoldás beépül a napi rutinunkba. Vajon milyen módszerek vannak arra, hogy megszabaduljunk az apróbb-nagyobb napi feszültségektől?

 

1. A stresszoldás legjobb eszköze: a mozgás

Amikor valamilyen élvezetes mozgást végzünk, a testünket valósággal elárasztják az örömhormonok, így megszabadulhatunk a lelkünkben és az izmainkban tárolt feszültségtől. Számos vizsgálat igazolja, hogy a még komoly lelki problémák esetén is a stresszoldás legjobb segítője.

 

2. Együk magunkat boldogabbra!

Idegesen sokszor a cukros vagy a sós és zsíros rágcsálnivalókat kívánjuk. Ez azonban sajnos nem jó stratégia. Sokkal jobban járunk, ha a testet és a lelket támogató, egészséges étrendet követünk, amelyben sok a zöldség és a gyümölcs, a pékáru, a sovány fehérjeforrás (például húsok és tejtermékek) és az egészséges zsiradék (például a húsa és a növényi ). Fogyasszunk rendszeresen fermentált élelmiszereket is, amilyen például a savanyú káposzta vagy a . Ezek a finomságok rendben tartják a bélflóránkat, ami a legújabb kutatások szerint szintén hatással van a hangulatunkra.

 

3. Csökkentsük a képernyőidőt!

A világ nyomasztó hírei szinte másodpercenként furakodnak be az életünkbe, hogy aztán felzaklassanak. Természetesen nem kell homokba dugni a fejünket, fontos, hogy tisztában legyünk a világ történéseivel. Amikor azonban megnyugvásra vágyunk, nem ezekre az információkra van szükségünk – egy jó könyvvel jobban járunk!

 

4. Stresszoldás a természetben

A természet látványa, illatai, hangjai varázserővel bírnak, ha a stresszoldás a célunk. Egyszerűen menjünk ki a legközelebbi parkba vagy ha több időnk van, kiránduljunk messzebbre és élvezzük a szelet az arcunkon, a fák és a virágok színét.

 

5. Vessük be az illatok erejét!

A természetes illóolajok között sok olyat találunk, amelyik a stresszoldás eszköze lehet. A levendula illóolaja például köztudottan jó hatású, de nyugtató, hangulatjavító hatással bír a római kamilla, az ylang-ylang vagy az édesnarancs illóolaja is.

 

6. Fogjuk vissza a koffeint!

A stimulálja a központi idegrendszert, így, ha már amúgy is ideges, szorongó hangulatban vagyunk, még magasabb fordulatszámra kapcsolhatja az idegrendszerünket. Épp ezért csökkentsük a napi kávéadagunkat és inkább természetes módszerekkel frissítsük fel magunkat, ha elfáradnánk.

 

7. Tanuljunk meg nemet mondani!

A oka sokszor egyszerűen a túlterheltség. Ha több feladatunk van, mint amennyivel végezni tudnánk, a stresszoldás legegyszerűbb módja, ha a plusz feladatokra nemet mondunk. Tudatosítanunk kell, hogy nem az emberfeletti teljesítményünk tesz bennünket szerethetővé és igenis jogunk van a pihenéshez.

 

8. Stresszoldás a szeretteink körében

A stresszoldás egyik legjobb módja: a szeretteinkkel lenni. Kutatások bizonyítják, hogy a szeretetteljes kapcsolatok feloldják a feszültséget. Az ölelésre különösen nagy szükségünk van – de akár még a kisállatunk simogatása is segíthet.

 

9. Egy lélegzetnyi stresszoldás

Ha a hirtelen jött stresszt szeretnénk gyorsan feloldani, valószínűleg önkéntelenül is igyekszünk mélyeket lélegezni, hogy lenyugodjunk. Ezt a módszert tudatosan is alkalmazhatjuk stresszoldás céljából. Egyszerűen álljunk ki a teraszra vagy nyissuk ki az ablakot és vegyünk néhány nyugodt, mély lélegzetet. Máris máshogy folytatódik a nap!

 

10. Éljük meg a pillanatot!

A , avagy a pillanat megélése a szakértők szerint is a stresszoldás legjobb módszere. Mivel a feszültséget legtöbbször a fejünkben kerengő gondolatok keltik, egy pillanatra tanuljuk meg elengedni ezeket és csak arra figyelni, ami körülöttünk van: a látványra, a hangokra, a színekre, az illatokra, a lélegzetünkre. Semmi más ne legyen fontos, csak az adott pillanat. Néhány másodperc vagy akár perc múlva megkönnyebbülve folytathatjuk a napi rutinunkat.

A szerzőről

Csiki Judit

Több évtizede írok a nagyobb női lapoknak minden olyasmiről, amitől jobb lesz az életünk: életmódról, egészségről, divatról, szépségről – összefoglalva a self-care-ről, azaz a magunkkal való törődésről. Szín- és stílustanácsadóként és self-care mentorként pedig egyénileg is segítem a hozzám fordulókat a testi-lelki harmónia megtalálásában.

Nézd meg ezt is!

Programajánló