Válassza az Oldal lehetőséget

Női egészség: Szeresd és óvd magad!

Női egészség: Szeresd és óvd magad!

Mi nők hajlamosak vagyunk túlvállalni magunkat, túlságosan sok területen kell és/vagy akarunk tökéletesen helytállni. Ezek egy jó részét a modern világ diktálja, de az ősidők óta belénk íródott programok miatt is így teszünk. Csak adunk és adunk és adunk magunkból. Csakhogy aztán egyszer majd elfogyunk. Ne várjuk meg ezt a pillanatot, húzzunk határokat, ha úgy tetszik, szabályozzuk saját magunkat, különben rámehet az egészségünk.

A közösségi médiában terjed egy kilencpontos idézet, aminek a forrása sajnos nem fellelhető. Sokan az egyik megosztó nevével osztják tovább, de nem az ő írása. Így forrás nélkül, s a saját gondolatainkkal kiegészítve osztjuk meg veletek ezeket a fontos szabályokat.

 

1. NEM szabad az összes házimunkát egy nap alatt befejezni. A ház körüli tennivalókon való folyamatos rágódás fölösleges stresszt okoz.

Avagy az otthonunk van értünk és nem mi az otthonunkért. Persze, ne legyen oltári rendetlenség és olyan kosz, ami már a kártevőket vonzza, de nem fog összeomlani a világ, ha egy-két nap múlva érsz a takarítás végére, ha csak holnap porszívózol fel, ha bent marad a mosás a gépben. Majd holnap újraindítod a programot. Minden megvár. De a női egészség nem játék, ha túlhajszolod magad a tökéletesség látszatáért, sosem lesz a régi, csak toldozni-foltozni tudod majd. S azt is csak egy ideig.

 

2. KERESS időt a pihenésre, nem bűn leülni, feltenni a lábad az asztalra és enni valamit, amit szeretsz.

Ismerd meg magad, a saját biológia ritmusod, s amennyire az összeegyeztethető az élet adta ritmussal, próbálj meg inkább ehhez igazodni. Azaz ha éjjeli bagoly vagy, de a gyerekek miatt mindenképp korán kell kelned, akkor keress magadnak a nap másik szakában egy kis apró lehetőséget a pihenésre. De ha koránkelő pacsirtaként ezzel nincs is gondod, akkor is állj meg napközben néha a teendőkkel, pihenj egyet, igyál egy bögre forró teát, élvezd, ahogy melengeti a kezed, s kicsit ne foglalkozz semmi mással.

 

3. ALUDJ, ha szükséges, hogy a fejfájás elmúljon. Azok, akik nem hajlandók szabadságra menni, pihenőidőt kivenni, a családjuknak hiányozni fognak, mert idő előtt elindulnak az úton, ahonnan nincs visszatérés…

A női egészség egyik nagy ellensége, hogy a rengeteg feladat, teendő között nem engedjük meg magunknak, hogy betegek legyünk. Ha mégis azok vagyunk, kihordjuk lábon, mert nem lehet megállni. Ez azonban hosszú távon megbosszulja magát. Ha beteg vagy, ha megfáztál, ha fáj a fejed, igenis állj meg egy időre, engedd meg magadnak a betegágyat, pihend ki a betegséget!

 

4. HAGYD ABBA a nyugtatók szedését az alváshoz, mert tönkreteszi az agyad és a szerveid. Egy bizonyos ponton elkezdesz elfelejteni dolgokat. Lazulj, aggódj kevesebbet, menj el sétálni, nevess többet!

Egy életkor után azt magunktól is felismerjük, hogy ennyi helyen helytállni – vagy legalábbis próbálkozni – is csak úgy tudunk, ha legalább közel eleget alszunk. Igen ám, de amint letesszük a fejünket, jön az ezernyi gondolat: Mit csináltam meg, mit felejtettem el, úristen, még mennyi minden maradt holnapra! S persze a félelem, a stressz, mit hogyan tudunk majd megoldani, milyen problémákkal kell szembenéznünk, milyen nehézségek várnak épp ránk. Nem csoda, hogy sokan altatókhoz, nyugtatókhoz nyúlnak, hogy legalább éjszaka hadd legyen pár zavartalan órájuk. Vitathatatlan, hogy óriási segítséget nyújtanak abban, hogy rá tudjuk magunkat kényszeríteni az alvásra és így a pihenésre. De míg egyik oldalon segít, a másik oldalon hosszú távon károkat okoz a szervezetünkben, így előbb vagy utóbb jóval nagyobb árat fizetünk az ideiglenes segítségért.

 

5. ÜLJ ki a teraszra vagy a kertbe csendben, egyedül; ne szólj semmit, lélegezz nyugodtan a friss levegőn, ne rohanj. Csináld ezt minden nap negyed órát.

Adj teret és időt az énidőre. Amikor csak te vagy és senki más. Amikor egyedül vagy, amikor csak magaddal foglalkozol, amikor magadat töltöd fel energiával. Erre egy nagyon jó megoldás a terasz, a kert, a zöld környezet, a friss levegő. Csak ülj le vagy támaszkodj a falnak, vegyél nagy levegőket, lazulj el! Ez nem a telefonos trécselés vagy a kert rendezésének ideje. Ez csak a tiéd és a töltődésé.

 

6. Állj a TÜKÖR elé, mosolyogj magadra, ez pozitív energiával tölt fel, így ragyoghatsz fényesen.

Önszeretet nélkül mit sem ér az egész. Persze, nem könnyű megtanulni szeretni magunkat, hisz az élet során kapott rengeteg bántás, kritika, a magunkkal szemben megfogalmazott neheztelések – hogy nézek ki, hány kiló vagyok, megint nem végeztem a dolgaimmal – igen nehéz tereppé tudják ezt tenni. Ha neked is vannak problémáid e téren, kezdetben remek gyakorlat, hogy amikor csak a tükör elé állsz, mosolyogj bele, dicsérd  meg magad! Mondd meg magadnak, hogy „De jól nézek ki ma (is)!”, „Milyen szép vagyok!”, „Szeretlek!”. Eleinte talán kicsit feszengünk majd miatta, de ahogy szokásunkká válik, annál könnyebb, magától értetődő lesz és hozza is magával a jótékony hatásait.

 

7. VEGYÉL magának valamit, amivel már régóta szemezel, legyen az egy finomság vagy egy könyv. Csak tegyél valamit magadért, még akkor is, ha a partnered nem teszi meg.

Az énidő már viszonylag elterjedt fogalom, az önajándékozás azonban még kevésbé. Pedig ezt is érdemes bevezetni. Ha a végére értél valami nagyobb feladatnak, elértél egy célkitűzést, születésnapod, karácsony van vagy egyszerűen elfáradtál, kimerültél, ajándékozd meg magadat is! Vedd meg, amivel már régóta szemezel vagy nézz magadnak egy jó könyvet, egy finom bort, egy CD-t. Bármit, ami neked örömet okoz.

 

8. Szerezd be azokat a készülékeket, amelyekre szükséged van, hogy megkönnyítse a munkádat és elkerüld a stresszt, mivel ez a nők legnagyobb csendes gyilkosa.

A nők mindennapjainak jelentős részét bizony a háztartási munkák, a család ellátása teszik ki. Legyen szó takarításról, mosogatásról, mosásról, főzésről, ezek többségében ránk maradnak. Épp ezért itt is tudod a legtöbb időt és energiát visszanyerni, ismét te birtokolni, ha ezeken a területeken változtatásokat vezetsz be. A feladatok egy részének delegálása a család többi tagjára is jó megoldás. De a legnagyobb segítség, ha minél több feladatot automatizálsz, leegyszerűsítesz, felgyorsítasz gépek segítségével. Persze, ezek többnyire nem olcsó mulatságok, de ha apránként beszerzed őket, egyre több időd lesz magadra és más fontos dolgokra. Legyen szó a mosógép mellé egy szárítógépről, egy robotporszívóról, egy mosogatógépről, egy nedves porszívóról, amihez nem kell görnyedni és a felmosást is letudja egy körben.

 

9. Időnként ellenőrizd a vérnyomását és a cukorszintet, akár beteg vagy, akár nem. Ez már sok nőt megmentett a múltban.

A minél kevesebb stressz, a sok pihenés mellett az ellenőrzésről se feledkezzünk el! Szerezzünk be otthonra vérnyomásmérőt, cukorszintmérőt, s rendszeres időközönként menjünk el szűrésekre, hogy ha bármi gond is van, minél előbb tudjunk róla, s még idejében kezelni tudjuk.

 

De a legfontosabb:

Szeresd magad és vigyázz magadra! Te egy nagyszerű nő vagy, akinek sosem szabad elfelejtenie, hogy értékes és mások számára is hasznos tettek végrehajtásáért jött az angyalok közül a Földre. 🙏

A szerzőről

TűsarkakON

A TűsarkakON magazin 2021 őszén indult a korábbi "A nagybetűs Nő" folytatásaként. Küldetése egy békés sziget megvalósítása azoknak a nőknek, akik szeretnék a hagyományos értékrendeket a mai modern világgal ötvözni igazi, nagybetűs Nőként és keresik a válaszokat, hogyan lehet mindezt megvalósítani.

Válaszolj

Kövess minket!

Nézd meg videóinkat is!

Betöltés...

Nézd meg ezt is!