Válassza az Oldal lehetőséget

Hogyan vedd rá magad a vízivásra?

Hogyan vedd rá magad a vízivásra?

Sokszor halljuk, olvassuk azt, hogy igyunk megfelelő mennyiségű vizet. Arra, hogy miért tegyünk így, találsz szép számmal tudományos magyarázatokat. De mi van akkor, ha annak ellenére, hogy tudjuk, szükségünk van rá, mégis mindig elfeledkezünk erről a nagyon fontos tevékenységről, a VÍZivásról? Mutatok neked egy teljesen más útvonalat, aminek segítségével egy picit más szemmel fogod látni a fontosságát.

A testünk egy élő szervezet. Ahogy a növényeken is látod, ha nem kapnak elegendő mennyiségű vizet, mi történik velük.

 

TE ISZOL ELEGET?

Tudtad, hogy ha egy ember 24 órán keresztül csak egy széken ül, nem mozog, csak lélegzik, akkor a kilélegzett levegővel és a bőrén keresztül távozó nedvességgel 1 liter vizet veszít? Ha még WC-re is kimegy, akkor összesen 1,5 liter víz MÍNUSZ.

 

TUDOD, HOGY MIÉRT FONTOS A VÍZ A SZERVEZETÜNKNEK?

Azért mert:

  • szállítja az oxigént, a tápanyagokat a sejtekhez és hidratálja azokat,
  • oldja és elszállítja a méreganyagokat,
  • a víz fogyasztása béltisztító hatású,
  • megtartja a bőröd a rugalmasságát és feszességét.

Ha állandóan száraz a bőröd, akkor valószínűleg nem a krémekben van a hiba, hanem egyszerűen csak nem iszol eleget. A szervezeted pedig így a bőrödtől vonja el a vizet. Ez azért is probléma, mert ha pedig nincs elég víz a bőr kötőszövetei között, akkor gyorsabban és látványosabban fogsz öregedni. Tegyél egy próbát! Tíz napon keresztül fogyaszd el a testtömegednek megfelelő vízmennyiséget. Készíts magadról fényképet az első napon és a 10. napon. Meglepődsz az eredményen.

 

TUDOD, HOGY…?

  • A víz szervezetünk szállítóeszköze? A víz sok feladatot lát el a szervezetünkben. Valamennyi közül a legfontosabb, hogy mint szállítóeszköz, jelen van az összes anyagcsere-folyamatban.
  • Sejtjeink, vérünk és emésztőnedveink alapjaként a víz, mint hordozóanyag (oldószer) szállítja — oldott anyagok formájában — a tápanyagokat az emésztőrendszerünktől a sejtekig, majd a salakanyagokat a kiválasztó szerveken keresztül eltávolítja a szervezetből.
  • A víz fontosságát az mutatja legjobban, hogy szinte az összes, a szervezetünkben lezajló élettani folyamathoz vízre van szükség.

 

TUDOD, HOGY MIÉRT FONTOS A VÍZ A SZERVEZETÜNKNEK?

  • A víz teszi rugalmassá az ízületeidet.
  • Rugalmas burok védi legfontosabb belső szerveinket, amit a víz tart rugalmasan.
  • Szabályozza a testhőmérsékletedet.
  • Elősegíti a gondolkodást (agyunk funkcióit támogatja, az agy 75%-ban vízből áll).
  • Karban tartja a vérnyomásodat.
  • Segítséggel van a fogyókúrádban.
  • Gondoltad volna, hogy a plusz kilókkal felhalmozódott zsírszövet teli van méreganyagokkal és ha elkezdesz VIZET inni, akkor segítesz a testednek megszabadulni a felesleges kilóktól? Hogyan lehetséges ez? Amikor elkezdesz inni, akkor elkezd hidratálódni az egész szervezeted, az agyad nem azt a jelzést küldi, hogy valami hiányérzet van, tehát nem kezdesz el gondolkozni azon, hogy valamit kéne enni vagy nassolni, hanem fogynak a zsírpárnáid.

HOGYAN MOTIVÁLD MAGADAT, HOGY ELEGET IGYÁL?

Napi több liter folyadékot meginni odafigyelést igényel. Főleg akkor, ha nincs benne a napi rutinodban. Összeszedtünk néhány tippet, hogyan tartsd észben, hogy megidd a napi folyadékmennyiséged.

1. Végy egy nagy kancsót. Kezdődhetne ezzel a „tanácsadás”. Valóban fontos, hogy a szemünk előtt legyen az ital, hogy véletlenül se felejtsük el meginni! Tegyük ki az asztal szélére vagy a helyiségben egy jól látható helyre, hogy mindig találkozzunk vele. Idáig könnyen ment ugye? Legtöbben eljutunk idáig, de valahogy mégis túlsiklunk rajta. Itt jön a csavar az egészben. Ezen a ponton kezded magad kondicionálni. Ha már rátekintesz a kancsódra/üvegedre, akkor tölts egy pohár vizet és idd is meg. Törekedj arra, hogy minden órában igyál egy kis vizet.

2. Legyen egy kedvenc poharad vagy egy kisüveged, amiből öröm inni. Verd át az agyad! Ha túl nagy a pohár akkor bevillanhat az a program, hogy “Úúú, mennyit kell meginnom!” és ilyenkor már nem is iszol, csak nézegeted.

3. Ha rohanós a munkád, mert egyik megbeszélésről a másikra mész és keveset vagy a fix helyeden, akkor a laptop és a jegyzetfüzet mellé csapj a hónod alá egy üveg vizet, ezzel együtt indulj el és vegyél részt a megbeszéléseken.

4. Ha utazol, vagy kimész a piacra, vagy épp nagybevásárlást tartasz, akkor se indulj el ital nélkül! Dobj be legalább fél liter vizet a táskádba vagy a kocsidba. Egy piros lámpa is jó ürügy, hogy igyál.

5. Ha végképp nem megy az ivás és órák telnek el anélkül, hogy fogyna az előkészített italod, akkor használd a technikát. Kiváló egészségmegőrző applikációk vannak, melyeket ingyenesen le lehet tölteni és ezek figyelmeztetnek Téged arra, hogy innod kell. Értsd: bizonyos időközönként csipog.

6. Szövetkezz a kollegáiddal, pároddal vagy a gyerekekkel! Beszéljétek meg, hogy figyelmeztetni fogjátok egymást arra, hogy folyadékot kell pótolni. Akár játékos is lehet a gyerekekkel így az ivás és ők is több folyadékot fognak meginni.

7. Ha nap közben nem iszol eleget, akkor legalább reggel turbózd fel a szervezetedet! Éhgyomorra igyál meg 3 dl vizet. Ihatod citrommal is. Kiválóan beindítja az anyagcserét. Mielőtt kávézol, várj 15 percet, hogy a szervezetedben felszívódjon a víz.

8. Ízesítsd kedved szerint! Sokszor úgy érzed, már halálra unod a vizet? Dobd fel valamivel, de felejtsd el a bolti ízesítőket! Pár szelet uborka, citrom, narancs vagy egy kis mentalevél máris csodákat tesz a sima vízzel, az íz pedig még erőteljesebb lesz, ha néhány órára a hűtőbe teszed.

9. Ne indulj el edzeni víz nélkül! A folyadékpótlás edzés alatt különösen fontos, hiszen a sport közben elvesztett folyadékot vissza kell pótolni. Nyáron ennek extra nagy jelentősége van az izzadás miatt. Ha edzés közben iszol, lassabban emelkedik majd a testhőmérséklet és lassabban fárad el a szív és az érrendszer. Arra azért figyelj, hogy sportolás alatt egyszerre csak kevés vizet igyál!

A szerzőről

Strohberger Krisztina

EgészségMentor vagyok és 3 gyermek édesanyja. Számomra fontos a testi- lelki egészség. Azt gondolom, ennek egységét a fizikai jóllét, a gondolkozás és a táplálkozás adja meg. Életmód-tanácsadó és terapeutaként önismereti vezető vagyok. Imádom az életet. Arra tanítom az embereket, hogy minden csak egy pillanatnyi állapot és a boldogságot, kiegyensúlyozottságot, a sikeres életet önmagunk legjobb minőségének megtalálásával tudjuk megteremteni. Az írás számomra egy új lehetőség, ami által hozzád is eljuthatnak az általam vallott módszerek és amelyeket - ha te is szeretnéd - beépíthetsz a mindennapjaidba.

Válaszolj

Kövess minket!

Nézd meg videóinkat is!

Betöltés...

Nézd meg ezt is!